Ribolov šarana- Svetski rekord
2007.08.12.

Maja 2005 SBS Senzor Carp Tim iz Rumunije je postavio svetski rekord na 100 časovnom pecanju na Maconka kupu u Mađarskoj. Donji limit za merenje je bio 1Kg, pored šarana bodovao se i amur. Postavili su strašan rekord od 1016.25Kg. Mislili smo da je nemoguće prići mu, a kamoli nadmašiti, tako smo mislili sve do prve nedelje avgusta 2007.

Drugi Jászkisér Boili kup je organizovan tog vikenda i konačni rezultat je pokazao da smo uspeli da se približimo svetskom rekordu što nam je izgledalo kao nemoguće. Naš SBS SziKo Tim je uhvatio 966Kg. prema pravilima kupa ovo je svetski rekord u ovoj kategoriji. Takmičenje je trajalo 96h (4h manje nego Maconka) i donja granica za ulov je bila 2Kg. Pecalo se samo na boile i samo se šaran bodovao. U ovoj kategoriji, možemo zaključiti bez preterivanja, da je ovo dostignuće neuporedivo sa ostalim. Pogledajmo kako je takmičenje teklo i kako smo uspeli da ostvarimo ovaj rezultat.

Posle nesnosnih  vrućina temperatura je pala i donela svežinu pre početka samog takmiččenja koje je počelo u utorak. Ovo vreme je obećavalo šansu za dobar ulov, zato su pravilnikom određena tri velika pravila: propisno vreme ( što je propisno ribama, uobičajno nije i za ljude), izvlačenjem dobrog mesta i kvalitet mamca. Imali smo totalno poverenje u naše mamce, zbog toga što smo ga godinama razvijali i doveli ga do savršenstva. Takođe smo povećali njihovu lovnost sa novim revolucionarnim proizvodima koji treba da se dokažu na takmičenju. Samo nam je trebalo dobro mesto. Kao i obično, ja sam izvlačio zato što Andriš je bio ranije izvukao nepovoljno mesto na kojem bi poludli do kraja takmičenja. Prvo smo izvlačili kojim će se redom izvlačiti. Izvukli smo biranje br. 10. Nismo imali mnogo iskustva u vezi mesta, ali na osnovu malo iskustva sa  prošlogodišnjeg kupa znali smo da postoje mesta koja ne želimo. Gurnuo sam ruku u šešir, okretao i nadao se da ću izvući mesto pod rednim brojem 9, mesto od prošle godine gde smo završili kao drugi. Međutim izvučeni papir nam je pokazao br. 20, ne 9 kako smo se nadali. Posle malo mozganjaa shvatili smo da mesto nije baš od željenih i da se nalazi kod brane. Izgubili smo polet još više kada su počeli ostali da nam dobacuju ˝ne brinite momci svi imamo iste šanse˝.

Nesrećno izvlačenje, dok sam još mislio da je mesto baksuzno…

Sledeći problem je izbio kada sam otišao da postavim bove. Pravila su nalagala da se bova može postaviti ali da se hranjenje može vršiti samo sa obale. Probali smo da nađemo tvrdo dublje mesto. Lokalni poznavalac nam je rekao da postoji kanal ispred brane. Morali smo tamo da pecamo! Umesto kanala tamo je bilo duboko 70cm sa muljem od oko 20-30cm i nije postojala ni naznaka kanalu. Posle četvrtog puta odustali smo i postavili bove na 130m, i to na osnovu samo jednog parametra, svidelo nam se. Tamo smo našli malo dublju vodu i manje mulja. Drugu bovu smo postavili na oko 60m, pošto je tu bilo tvrdo dno. Mnogo puta smo hranili na prelazu između tvrdog i muljevitog dna i bili uspešni. Konačno se čuo i pucanj, takmičenje je počelo. Počeli smo sa prihranom. Nije baš lak zadatak baciti pristojnu količinu hrane na 130m. Naravno počeli smo da bacamo hranu sa proverenom metodom, velikom praćkom, mnogo ekipa je upražnjavalo istu taktiku. Važan faktor je to da ekipe koje su hranile sa raketom su oterale ribu na neko vreme. Upotreba praćke se pokazala kao prednost.

Bio je težak zadatak zabacivati na 130m punih 96h

Takmičenje je počelo oko podneva, a primetili smo kasnije da gotovo nema rezultata hranjenja oko bliže  bove. Uhvatili smo samo jednog soma, dok smo sa drugog mesta imali već oko 80Kg šarana. Pomerili smo hranilište sa Squid & Octopus mamcima bliže drugoj bovi, na oko 110m. Bio je to rizičan potez ali smo se brzo isplatio. Pozicije su bili razdvojene oko 60m. Bio je to dobar izbor zato što smo tamo uhvatili mnogo više ribe preko noći nego na drugom gde smo hranili sa M1 (frankfurtskom kobasicom). Uhvatili smo više od 150Kg ribe. Praćku smo koristili što je ređe moguće, uvek smo morali da čekamo sat, dva posle intezivnog hranjenja. Bacali smo velike količine hrane tokom jutra i večeri a u ostalom periodu prihranjivali kobrom sa 24mm topivim boilama. Samo ove boile smo mogli da bacimo na daljinu od 130m.

Bacanje 24mm boila kobrom je bilo teže nego praćkom, morao sam da ih bacam na 130m

Mora da ste zbunjeni sada, 24mm, zar nije to malo previše? Dobro, ovde dolazimo do revolucionarnog proizvoda, topive boile. Ovaj tip boila je testiran mnogo puta u prošlosti i pruža mnogo ulova nevezano za uslove. Dobra stvar je to što smo mogli da pecamo na ove boile i kada su ostali provereni mamci zakazali. Da li će povećati apetit ribama kada jedu dovoljno? Odgovor je bio očigledan na kraju takmičenja, DA. Suština topivih , magičnih kuglica, je da se vremenom smanjuju dok se skroz ne istope i formiraju oblak. Važne substance u mamcu ostaju 100% zato što se mamac ne kuva. Zato su u mogućnosti ˝da rade ˝u vodi mnogo intezivnije nego drugi mamci. Još jedna važna napomena, veličina boile će pre ili kasnije biti odgovarajuća. Šaran pliva oko mamca kada je 22mm i shvata da je prevelik, pliva oko njega još neko vreme kada je 18mm, ukoliko mu je boila još uvek velika neće je odmah uzeti, vratiće se kasnije kad bude bila odgovarajuće veličine i pokupiti je. U međuvremenu mamac veoma jako ispušta stimulatore apetita i arome. Znam sada šta ćete pitati; odakle dobija važne vitamine i proteine? Važne proteine i vitamine pronalazi u boili. Ove boile zahtevaju duže sušenje, kada se dobije željena dimenzija boile se suše 2 nedelje. Mi govorimo, bez preterivanja, da su ovo mnogo lovnije boile nego bilo šta što smo dosad koristili!

Nepravilno obllikovane boile su se pokazale kao efikasnije, posebno kada su oblikovane kao na slici

Da bi mamac bio savršen mora se mnogo usavršavati. Zahvaljujući 3.9m 3.5lb FOX Roberto Ripamonti throwing stick, bili smo u mogućnosti, sa malo uloženog truda da zabacujemo na 130m sa 18mm boilama, čak i po najjačem vetru, kada je riba najbollje uzimala. Koristili smo topive boile od 18mm.

FOX Roberto Ripamonti štapovi su uradili mnogo za naš uspeh.

Još jedna važna činjenica je to da je naš osnovni miks bio iste arome kao i boile koje smo koristili. Znam da mnogo od vas misle da ovo nije bitno, ali mi mislimo da zaista pravi razliku!

Ovako su kreirane magične kugle koje su nam pomogle da ribu zadržimo na spotu

Pored mnogo lepih stvari bilo je i stvari koje su nas ometale. Najvažnije je to da je riba bila neverovatno snažna. Čak i riba od 5Kg pod obalom je zamarala nas i oduzimala nam puno vremena. Mnogi smatraju da ove stvari neutiču toliko i da je to nebitno. Drugi otežavajući faktor je bilo to, šta se dešava sa sistemom kada se topiva boila delimično otopi? Ovo je hendikep koji zbog velike udaljenosti, kada riba pokupi mamac, udica se kači sa strane. Kada je privučemo obali, nagli agresivan potez i čak vam neće pomoći ni najmekši štap sa fino podešenim drilom da sačuvate ribu. Mislim da ovo poslednje možemo odbaciti zbog važnosti samog mamca. Distanca između će još uvek biti dovoljno mala ukoliko riba proguta i veoma otopljenu boilu.

Proces kačenja mamca , 106g Fox inline olovo, Fox Arma Point Teflon SSBP 5 udica, Korda Hook rig

Trećeg dana smo imali veću prednost tako da su nas ljudi već pitali zašto toliko žurimo, bićemo pobednici sigurno i koliko želimo da uhvatimo, 1000Kg? Tad mi je palo na pamet, zato što smo imali realnu šansu da oborimo rekord sa toliko uhvaćene ribe do sad i takvim prosekom. Ova činjenica nas je još više obradovala. Nažalost, naš entuzijazam je splasnuo činjenicom da je moj prijatelj Andriš morao da napusti takmičenje, zbog porodičnih problema, tako da mi je na kraju pomogao György Bessenyei koji ga je zamenio uz posebno odobrenje. To nam je bio hendikep zato što nam je on spremao kugle i pomagao oko uhvaćene ribe, što nam je štedelo vreme. Kada je Andriš otišao počeo je da duva vetar. Posle nekog vremena imali smo seriju ulova koju nisam doživeo do tada. Kada bi izvadili ribu ponovo bi zabacivali ne obazirući se na to u kakvom stanju je mamac i da li smo pogodili spot, u narednih 5min. bi imali ribu opet. Jedno vreme smo imali i po tri ribe istovremeno na tri štapa. Dve ribe smo izvukli i ostavili jedan štap sa strane, posle stavljanja novih mamaca smo uzeli 3. štap i na njemu je još uvek srećom bila riba. Međutim, jednom je jedna ˝žrtva˝ počela da vuče celu opremu ka drugom štapu. Na sreću došle su sudije kada je počela serija, pošto više nismo imali gde da stavljamo ribu zato što nam je nestalo sakova. Sudije su merile ribu za ribom nonstop. Nisu čak stigli ni da mere ribu u sakovima koje je bilo preko 100Kg. Merili su samo ribu koju smo hvatali u seriji. Dok su merili ribu i dok je prošla serija prošlo je skoro 2,5h. Ovom prilikom bi se zahvalio momcima sa vagom za  svu pomoć i strpljenje, kao i našim komšijama koji su strpljivo čekali dok je sva riba izmerena. Hvala vam.

Andrišev štap je ˝užaren˝, dok nas je slikao pomoćnik Gyurka dok sam zabacivao hranu. Gladnoj ribi više nije ni smetala buka od kugli pri udaru u vodu. Nezaboravni momenti.

Da se vratimo na pitanje od 1000Kg. Vesti da želimo da oborimo rekord su se brzo proširile. Svi su pričali o tome i po prvi put nam se tako nešto desilo, skoro svi takmičari su nam držali palčeve nadajući se da ćemo postaviti novi rekord. Hvala im mnogo na podršci, bilo je to nezaboravno iskustvo.

Konačni rezultati 2. Jászkisér Boili kupa

1.Mesto- SBS SziKo Team 966.2 kg

2. Mesto- Pontybarátok (Carp Friends) 400.4 kg

3. Mesto- K-Karp Team Hungary 349.96 kg

Najveća riba- Spro Carp Fun Boilie Team 12.49 kg

Pobednici drugog Jászkisér Boili kupa

Istina da smo kup završili potpuno iscrpljeni, sa 966Kg ribe i neuspešnim pokušajem obaranja rekorda, ali smo u potpunosto zadovoljni sa rezultatom i nismo razočarani ni malo. Kada smo otišli kući odmarali smo se duže vreme. Sve smo uzeli u razmatranje hladne glave i naši pomagači su nam podigli svest o činjenicama o kojima sam govorio u uvodu. Posle smo razgovarali o ovome sa ekspertima i saznali da je naš podvig svetski rekord u ovoj kategoriji koji samo treba da se prizna. Bio priznat ili ne, niko nam ne može oduzeti ovaj rezultat!

Šaran od 10,08 kg je postao zavistan od M1 boile

The 7.60 kg je uhvaćen na  Squid & Octopus boili. On je prosečna riba na ovom takmičenju.