Šarani iz Španije
2012.06.01.

Da li možete da uhvatite dobar komad za samo jedan dan ribolova? To je ono što sam pitao svog prijatelja Havijera Katalana, koji je iz doline Tahuna, iz poznatog grada Chinchon, velikog poznavaoca reke Tagus. Bio sam zaista uzbuđen zbog ovoga zato što smo planirali nekih 8-9 meseci i konačno obojica bili slobodni i krenuli zajedno u ribolov. O tome smo pričali dugo, uglavnom o tome gde ćemo ići, zato što smo imali par opcija. Jedan od nas je bio za to da idemo na reku Tagus, dok je drugi bio za ˝Fleece˝. Odlučili smo se protiv reke Tagus, zato što je voda drastično pala i zbog toga što Havi nije imao vremena za istraživanje mesta. Tako das mo otišli na ˝Fleece˝(El Vellon), i pored svega, mi smo se  dogovorili oko izbora mesta i da bude već pripremljeno.

Čekajući potez kod područja Guadalix

Tražeći mesto

Ideja je bila da napravimo mali spot gde ćemo htaniti u blizini Guadalixa. Da bismo ovo uradili, tražio sam područje sa dubinom 3-4m dubine, zbog toga što u ovo vreme je to teritorija naših prijatelja, šarana. Preuzeo sam na sebe sve oko pravljenja spota, kako sam živeo u blizini znao sam malo više o ovom mestu od Havijera. Imao sam tačno nedelju dana da pronađem spot i pripremim ga, tako da sam uložio mnogo vremena da  to odradim pravilno. U utorak sam otišao do vode oko 8h, da vidim kuda se riba kreće i kakva je aktivnost. Na to sam utrošio oko 2h šetajući i gledajući unaokolo, bez ikakvih naznaka da se nešto dešava. Na kraju sam proverio već poznato mesto i konačno video znakove koje sam očekivao.

Sve je polako počelo da poprima obrise, tako da sam pripremio svoj štap i nastavio da hranim spot na oko 90m od obale i jedno bliže mesto na oko 70m. Ovde je bila dubina oko 3.5m i to je bilo baš ono što sam i tražio. Počeo sam da punim raketu i zagrevam ruke pre zabačaja. Pripremio sam oko 10Kg zrnevlja ukupno, uključujući mikro tigrov orah, kukuruz i konoplju. Takođe sam dodao i 2Kg ACE Lobworm boila od 16mm (SBS Baits), sve to prelio  odgovarajućim spod ˝juicom˝. U četvrtak sam se ponovo vratio na mesto i ponovo nahranio kao što sam to odradio i u utorak.

Sastojci

Pripremanje strategije za pecanje

Taj dan je stigao, stigli smo na parking kod lokalne kapele oko 6:30h. Pošto nije dozvoljeno da se vozi blizu obale nabacili smo rančeve na leđa, štapove u ruke i počeli sa rekreacijom. I da vidimo ko kaže da ribolov nije sport.

Koristili smo PVA mrežu i pastu da bi naši mamci bili atraktivniji

Posle desetak minuta šetnje stigli smo na mesto i počeli sa pripremama montaži odmah. Još uvek je bio mrak, ali smo shvatili, da je riba aktivna oko hranjenog mesta. Pošto je već bila jesen i prilično hladno nismo hteli da koristimo puno hrane, kao što je to bio slučaj u utorak i četvrtak. Počeli smo sa spod štapovima, bacivši samo 3 rakete na spot.Ova spod prihrana je bila slična prethodnim, ali smo ovog puta dodali i mini boile i pelete AceLobworm od 6mm.

Koristio sam 30mm-ski najlon i 30cm dug ˝lead core˝ sa olovom od 70g. Veoma mala udica ESP #10 Raptor namamčena sa boilama u obliku kukuruza (2kom.) i druga montaža sa 10mm SBS Baits ACE Lobworm boilom u obliku pelete. Pripremio sam PVA mrežice za oba mamca, sadržale su mrvljene boile, ACE Lobworm pelete, i par kapi dipa. Havi se opredelio za drugo mesto koje smo hranili, koristeći 0.35mm najlon, 40cm lead core, i olovo od 100g težine. Mala ESP#8 udica je imala boile M3 u obliku peleta, a na drugom štapu M3 boilu od 8mm sve iz SBS Premium serije. Moram priznati da nisam rad koristiti tako male udice, a još manje tamo gde ima i velike ribe, ali zbog pritiska ribolovaca ovo jezero je poznato po tome da se moraju koristiti male udice i biti uporan sa njima.

Prvi lepotan koji je aplicirao je imao 6.5Kg

Mislim da je ovo pravilo sa malom udicom i malim mamcem je jedna od velikih razlika u odnosu na ostale, razlog za to je možda što su ovde bila održavana takmičenja godinama. Primer, Fleece League, koja se sastoji iz 4 vikenda i samo je za članove, takođe i razna takmičenja pa i prvenstvo Španije. Takođe na ovo moramo dodati i ribolovce koji su se spremali na ovoj vodi godinama. Sa ovim udicama možete izgubiti ribu ukoliko je ne zaustavite pre neke prepreke, takođe moramo koristiti i male mamce zato što je riba veoma iskusna i bilo koji tradicionalni mamac (veličinom ili oblikom) će biti lako prepoznat i odbačen.

Ribolovna akcija

U 8h smo imali udice u vodi i samo smo mogli da se nadamo da će se naši prijatelji pojaviti. U 9h neuobičajan i dugotrajan biiiiip na mom indikatoru. Šarani takođe pokazuju iskustvo i pri uzimanju mamca, indikatori se veoma malo pomeraju, onda zastaju na čak i 2 min., ali u ovom slučaju je uzeo i krenuo prema obali. Šarani vretenari od 5-6Kg imaju izuzetnu snagu i pružiće Vam pristojnu borbu. Počeli smo ovu kampanju sa vretenarom od 6 Kg, koji leži na prostirci čeka slikanje. Sat vremena kasnije red je došao na Havia, još jedno jako izvlačenje, ali ovoga puta ravnomerno. Ovo je izgledao kao dobar komad, posebno zbog toga što je menjao smer. Posle 10ak min. borbe se izborio sa ˝golaćem˝ od 10.60Kg sav presrećan pošto mu je to i bio record na ovom jezeru.

Havi i izvanredna riba od 10.6Kg

Odlučili smo da ručamo kasnije. Istog trenutka Lorenco, koji je čuvar na jezeru, svratio je do nas i naravno tražio licence i dozvole. Rekao nam je da tog dana skoro niko nije upecao ribu, ručao je sa nama i pričao nam o poslu.

Griz za grizom

Oko 11h Lorenco je krenuo, i skoro da nije prisustvovao hvatanju sledeće ribe, za koju nam se činilo da će biti velika. Posle kratke borbe, izvadili smo ribu od 7 Kg. Posle puštanja ponovno pištanje mog levog indikatora, ali je prestao posle par sekundi. To je bilo u redu, delovalo je stimulativno na nas. Rešili smo da se osvežimo i nahranimo spot sa dve rakete po mestu i čekamo.

Bilo je lepo držati ovog savršenog šarana od 7Kg

Havi je imao skoro odmah udarac. Posle kratke borbe riba je bila na suvom, zbog pozicije gde je pecao, sa usamljenim kamenjem ali veoma ravnim dnom riba bi povremeno sekla najlon ili direkno kidala. Havi, psuje, čeka pet minuta i ponovo udarac ali je riba ponovo pokidala. Ponovo sve montira i zabacuje, gleda u vodu i nada se da je sve savršeno pripremio i da će se ona riba osloboditi sistema. Zato je veoma važno savršeno pripremiti sisteme (da bi se riba oslobodila), posebno na ovako napadnutim vodama.

Imali smo pauzu u aktivnosti, koja se često dešava na ovoj vodi, u 14h pregledali smo mamce i nahranili sa tri rakete po mestu. Oko 16h, sećam se da sam malo zadremao i veoma mi je drago zbog toga, imali smo iznenađenje dana. Oglasio se štap koji je bio najdalji od hranjenih mesta, riba je izgledala krupno zato što je konstantno izvlačila najlon. Posle 10 minuta žestoke borbe i uvek bez siljenja, posle nekoliko preokreta, konačno je na obali. Bio je kraljevski, prelep, veoma krupan šaran. Havi ga je svojim sposobnostima  veoma brzo uhvatio meredovom. Pažljivo izmeren, 12.86Kg, i vraćen u naše ˝Fleece˝.

Najvredniji šaran sa naše kampanje, 12.6Kg

Uveravam Vas da je riba dobra nagrada za dobar dan. Pola sata kasnije Havi je imao mali udarac i šarana sa nešto malo više od 6Kg. Dan je prošao bolje nego što smo očekivali. Bio je kasni novembar i hladno, ali smo imali više lepih riba sa dobrom kilažom. Oko 17:30 obojica smo imali po šarana i bili su oko 5 Kg svaki. Sa ovim opuštenim parom, zajedno na obali ovog prelepog jezera sa prvim počecima mraka privodimo pecanje kraju. Ozarenih lica zato što smo imali odličan ribolovački dan, pecali na dobroj vodi, sa dobrom strategijom, dobrim mamcima u dobrom društvu. Veliki pozdrav svima i bistro.