Živeti san 2.deo - nedelja za pamćenje
2014.07.03.

Ribolovci koji pecaju tokom cele sezone će znati da cene specijalne i nezaboravne trenutke u ribolovu za koje se živi. Na žalost, ovi euforični uspesi su retki, ali između imamo mnogo ˝sporednog˝ ulova koji nam pruža zadovoljstvo.

Za mene, ribolov je o tome da sam duboko zahvalan samim tim što se nalazim tamo, ne hvatajući uvek ali uživajući u svakoj prilici. Prihvatam i usisavam sve lepote i ne posmatram samo ribolov.

Međutim, u nekim trenutcima nastaje euforija, u tim prilikama to je nešto što me hrani, vodi i bez pitanja razlog zbog čega imam ovu pasiju od detinjstva.

Za mnoge stvari sam smatrao da su veoma važne u životu, one su dolazile i prolazile, ali jedna je bila konstantna, to je ljubav prema pecanju. To će uvek biti značajan deo mene… to me ustvari i definiše … ko sam i šta sam..

Za mene, možda će delovati kao staro i otrcano, je uživanje i dovoljno to da sam samo prisutan tamo.

To je osnovni razlog zašto sam putovao preko pola Evrope u junu… iako, mora biti rečeno, bio sam očajan da se vratim na obalu i usudiću se da kažem, upišem par novih lepih ulova, glavni razlog je bio to da provedem što više vremena sa partnerom, Linom, prijateljem iz kompanije.

Na severu Francuske se nalazi dobro poznato jezero ˝ Croix Blanche˝ i moj prijatelj ga je odabrao, stigli smo na ugovoren datum(sa sat vremena zakašnjenja)  i odmah se prijavili, peripetije po Parizu ponekad mogu stvoriti veća kašnjenja nego sam put!

Odlučio sam da ne pecam odmah prve noći, posle buđenja u 5:30 i sedmo-časovnog putovanja odlučio sam se da se lepo naspavam. Jutro je brzo došlo i prošlo i već je bilo popodne kada sam postavio kamp i zabacio oba štapa, retko pecam sa više od dva štapa.

Postavio sam dva štapa od 10,6ft, jedan blizu obale na neki 45m dok sam drugi razvukao čamcem na nekih 75m. Potom sam nahranio oba mesta sa SBS C1 peletama i primamom. Lično, pecam zbog uživanja i ne hranim sa puno hrane, cilj mi je da privučem po samo jednu ribu.

Te noći sam uhvatio šarana od 12Kg+ i posle hranjenja soma od 18Kg. Sledećeg dana, pošto sam video da riba kupi uzdignut mamac, sam aktivirao još jedan štap, Floater od 13ft i pokušao na površini. Posle uloženog truda sa smanjenom prihranom uspeo sam da savladam šarana od 15Kg i to mi je prva riba15+ uhvaćena na površini, bio sam uzbuđen i osećao se ponosno!

Te noći, dalji štap, opet nam je pružio ribu od lepih 20Kg… i još dva soma, novina zbog koje smo se osećali malo čudno. Cenim borbu sa somom i svestan sam da mnogi ribolovci priželjkuju hvatanje somova, ali tog jutra smo imali još jednog što nas je dovelo do brojke od 5 komada za samo 24h i bilo je evidentno da je som bio na hranilištu više od šarana.

Mukotrpan ad koji sam ulagao polako je počeo da se vraća, sada su se dobro hranilii skocentrisao sam se na tu ribu. Moj plan je funkcionisao, i predveče je bilo par šarana koji su se hranili na spotu sa desne strane.

Pravilno hranjenje i dozvoliti šaranu da se opusti na spotu su ključ uspeha za uspešno pecanje plovkom, i to mi je sve uspelo za 20 min pecanja. Bio sam ushićen kada sam prihvatio šarana, moj lični rekord od 17Kg, koji je usisao moju SBS M1pop-up boilu koju sam malo iseckao da bi ličila na pelet sa kojim smo hranili.

Nevoljno sam ponovo zabacio, i ponovo sam dobio soma, izgubio šarana i upecao mrenu od 4Kg, to je bila sva akcija, tako da smo ujutro odlučili da malo odmorimo sa mestom. Sada sam uzeo moj ˝Stalking˝ štap od 6ft i počeo da ga koristim u kombinaciji sa Floater štapom, Floater stavio sam ga na svoj držač sa pištalicom  da bih sa Stalkerom mogao da uhodim ribu i puštam mamac da ga struja nosi.

Taktika hranjenja je bila da se pokriju oba štapa, kada je povetarac to dozvoljavao, ali se sve isplatilo i imao sam akciju na oba štapa istovremeno.Trud i koncentracija su bili potrebni da bi se riba zadržala na površini, bilo je mukotrpno, ali i vredno svega toga, dok su ostali ribolovci imali muke da pronađu čak i malo akcije pri dnu.

Pretposlednjeg dana, ogroman golać kojeg sam probao da uhvatim Stalking tehnikom prethodno veče bezuspešno se pojavio na otvorenoj vodi ispred mene pohlepno gutajući hranu sa hranilišta. Pao bi na plivajuću boilu sigurno, zar ne? Gledao sam nestrpljivo, srce u ustima dok sam prilazio i onda gledao kako je propisno promašio! Zaplivao je okolo i ponovo pokušao da ga pokupi i agresivno se okrenuo… da li je pokupio mamac? Čekao sam da mi se najlon zategne na površini, dok sam gledao druga riba je trenutak kasnije pokupila mamac i ponovo sam promašio svoju metu!

Iako to nije riba koju sam želeo došla je kao nadoknada za razočarenje, šaran golać od 17,5Kg. Pošto sam video kako se velik šaran hrani na mestu nadao sam se da ću ga ponovo videti na spotu, ali se to nikad nije dogodilo. Međutim, sada sam imao znanje gde da potržim sledeći put  ribu koja se hranila po obodu spota.

Neće to biti lak zadatak, pošto je ova riba razvila sistem da dolazi ispod sloja trave i da se hrani natopljenim boilama sa kojima je kupila i mnogo trave.

Dva puta je riba pokušala da pokupi moj mamac kroz travu, ali se udica uvek kačila za travu i sprečavala da bude usisana- imao sam problem! Potom je par riba omelo moju poteru za velikom ribom, uzimajući moj mamac pre nego što je dolazio na željeno mesto. Nisam se previše bunio pošto sam ima dva šarana od 16 jednog od 17 i jedan od 14 je iskočio iz meredova.

Poslednjeg dana sam imao neverovatno iskustvo koje nikad neću nikad zaboraviti. Počeo sam sa svitanjem oko 5:30h, a prvog šarana sam imao oko pola sata kasnije, prelepi golać od 16kg. Ponovo sam zabacio i pripremao se za poteru za velikim, kojeg sam već prozvao u aafektu ˝Boss Hog˝ zbog toga što se ponašao kao svinja dok je kupio prihranu i gomilu trave.

Tamo je bio, taman toliko gde nisam mogao da zabacim, nikako nisam mogao da stignem do nnjega, morao sam da smislim način da ga nateram da on dođe meni! Počeo sam puno više da prihranjujem na kraju trave, 5m desno gde se on nalazio, ispred mene i 5m levo. Pozicionirao sam se uz malo granje pri obali, dok je sam mamac bio u maloj rupi u travi dok se on nalazio direktno ispod svega toga i čekao sam da uzme mamac kao nagradu.

Tokom cele kampanje imao sam pomoć u vidu dva šarana koji su se uvek prvi javljali na hranilište i ohraabrivali drugu ribu da se priključi. Međutim, nisam uhvatio ni jednog od ova dva komada zato što su bili veoma oprezni i da ima nešto sumnjivo sa mamcem.

U međuvremenu, na granici sa travom, glavom i bradom se pojavio Boss-Hog, na samo par metara od mene. Došao je da pokupi nekoliko usamljenim peleta i boila i ponovo nestao pod gustom travom Srce je htelo da mi iskoči, počeo sam da namotavam i privlačim mamac. Boss-Hog je još uvek bio tamo, mogao sam da primetim po komešanju trave, vode i stvaranju malih virova. Puls mi je skočio i mogao sam da ga čujem, usta su mi bila suva, a onda bez upozorenja je uplivao još jedan šaran (16Kg) i pokupio mu mamac ispred nosa, tako da je propala još jedna velika prilika.

Kada se sve ponovo smirilo vratio sam se na poziciju i nadao da će se Boss-Hog ponovo pojaviti. Nije prošlo ni par minuta kad se pojaviovelik šaran, izbacio je glavu napolje dok je uzimao prihranu na svega 2m od mene. Procenio sam ribu na nekih 20-23Kg i odmah zaključio da bi i on moao postati željena meta. Odmah sam prebacio mamac na mesto gde se hranio i veoma brzo se pojavio, polako digao da usisa moj mamac. Gledao sam ga dok je zatvarao usta i pravovremeno reagovao, kontraaa! Tu je!

Ovo je momentalno uskomešalo vodu dok nije krenuo da vuče ka dubini i dok je sa lakoćom odlazio skidajući mi najlon sa špulne,a onda je za tren nestao, ostavljajući me sa otvorenim ustima i nevericom. Privlačio sam najlon i pitao se šta je krenulo po zlu. Čvor se odvezao, moje veliko zaprepašćenje -ovo je bila moja greška- pošto nisam proverio posle prethodno upecane ribe!

Ponovo, sada smireno, veezujem SBS Gri Tip #4 udicu, stružem M1 pop-up boilu i montiram je na kratku dlaku, gledam okolo da li je prethodno komešanje rasteralo ribu. Na svu sreću nije, posle samo par minuta ponovo sam primetio da je tu i Boss-Hog i da je ponovo pod mojim nogama.

Direktno sam spustio mamac na travu koju je riba pokušavala da usisa, ali ponovo moj pokušaj je osujećen. Ponovo nije uspeo to se da proguta i pored par pokšaja! Dok se odmicao prišao je jedan od šarana koji je ranije izbegavao mamac i sada ga pokupio!

Posle duže i uzbudljive borbe izvukao sam šarana od 18+, jedan od ona dva za koja sam smatrao da su ne uhvatljivi. Sada sam već mislio da sam iskoristio svoje adute za hvatanje Boss-Hoga, ali posle sat dva on se ponovo vratio, ponovo se hraneći na obodu trave.

Prišao sam mu što sam više mogao i smeo da mu postavim zamku… moja poslednja PVA vrećica ispunjena plivajućim mamcima kojima sam dodao SBS Pelete da bih im omogućio propadanje kroz površinski sloj trave. To je to, sada ću ga sigurno uloviti, zar ne? Čekao sam da se ponovo pojavi da bih mogao da ubacim vrećicu kroz travu do njega i da odradi posao. Gutao je masu slobodnih boila i peleta, gutajući ih po 6, 7 kom. Odjednom, ali se mamac nije nalazi među njima, nažalost! Na kratko se vratio na spot da malo pročešlja opet, ovog puta je pokupio i mamac, ali dok sam namotavao on ga je već izbacio tako da nisam ni stigao da odreagujem.

Posle poslednjeg razočarenja, odmah posle sumraka, odlučio sam da je dosta za danas i da je vreme da odem do svog šatora, znajući da imam još samo par sati pecanja pre pakovanja i polaska kući.

Jutro je, 5:30h, i imam taj osećaj hitnosti znajući da imam ograničeno vreme. Zgrabio sam Floater štap i usmerio ga u pravcu vetra gde je bila prihrana i zabacio. Nadao sam se da ću ponovo videti Bossa, ali video sam ga samo na kratko i nisam imao priliku da mu prezentujem mamac na mestu gde sam misio da će ga prihvatiti.

Morao sam da se suzdržavam do poslednjeg trenutnka i želeo sam da uhvatim velikog, nisam želeo da uhvatim sitniju ribu tako da sam izvlačio mamc kad se ruba približavala i nadao se da ću imati priliku da uhvatim svoju metu!

Vreme je brzo prošlo i ostalo je svega nekoliko minuta, imao sam nameru da uhvatim sledeću ribu ma koja bila, kako bih završio kampanju u visokom stilu. Više nego drago mi je bilo kada sam ugledao ribu kako uzima mamac. Veoma teška borba je označila i vreme da se pakujem. Šaran od 17,5 je označio da je kampanja mog života gotova i ovo je bio lep način da se sve privede kraju.

Završio sam ovu predivnu kampanju sa moćnih 12 šarana preko 20kg, 11kom preko 14Kg i sa najmanjim od 12Kg+.

Obećao sam sebi da ću se vratiti jednog dana i nadao da ću se videti sa Boss-Hogom. Ovo ime sam mu samo prikačio u žaru borbe.

Puno se zahvaljujem i ˝ Gareth Watkins iz Croix Blanche jezera˝ za predivnu nedelju sporta i rekreacije. Ovaj idiličan kompleks je predivno mesto za ribolov i trebalo bi da budu ponosni na ovaj pecaroški raj koji su stvorili ovde.

Do moje sledeće avanture, zategnute strune i svima želim da prožive svoje snove takođe!